DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

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SuperIlu
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DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » So 10. Feb 2019, 21:12

Moins,

ich habe drei Tage Coding-Marathon hinter mir und will kurz vorstellen was ich gebaut habe:
DOjS ist ein JavaScript-Interpreter fuer DOS (MS-DOS und FreeDOS).
Die Scripte haben folgende Funktionen zur Verfuegung:
  • 640x480x24 Bildschirm
  • Abfragen von Maus- und Tastaturevents
  • Laden und zeichnen von BMP Bildern
  • Laden und zeichnen von GRX-Fonts
  • Laden und abspielen von WAV-Files
  • FM-Sounds

Das Ganze basiert auf MuJS, GRX und dem Beispielcode von Steven Don.
Entwickelt habe ich unter Win10 mit VSCode, compiliert mit DJGPP unter WSL und getestet mit DOSBox.

Wenn ich den Code aufgeraeumt und ein bissel Dokumentiert habe kommt das Ganze auf mein Giithub.

IMG_2401.jpg
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IMG_2406.jpg (69.58 KiB) 373 mal betrachtet

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IMG_2407.jpg (100.67 KiB) 373 mal betrachtet


Beispiel 1: Einfaches Malprogramm auf meinem AMD K6-II 500MHz
IMG_2402.jpg
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IMG_2403.jpg (86.54 KiB) 373 mal betrachtet


Beispiel 2: Game of life
IMG_2404.jpg
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IMG_2405.jpg (157.27 KiB) 373 mal betrachtet


Gruss Ilu
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon kirschsuppe » So 10. Feb 2019, 21:31

Aber hallo. Wenn du das fertig hast, gibt es einen dicken fetten Tweet mit Link zu deinem Repo :)
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Dosenware
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon Dosenware » Mo 11. Feb 2019, 16:50

:like: Respekt!
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » Mo 11. Feb 2019, 23:22

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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » So 17. Feb 2019, 17:25

Ich habe grade die Version 0.6 (second coming) auf Github released.

Version 0.6 (the 2nd coming)
  • Added CHANGELOG
  • Now linking with DJGPP FPU emulation (`-lemu`)
  • Added support for file reading/writing (see `Read()` and `File()`)
  • Fixed Makefile.unix
  • Reformated the whole code. I didn't notice my notebook had different settings in VSCode when releasing v0.5
  • added `Read()` and `Require()`
  • Finally some stack traces in the logfile in case of errors
  • improved logfile output for detected hardware
  • switched to new script format with `Setup()` and `Loop()`
  • Added `MouseSetCursorMode()`
  • Fixed object creation
  • Added MIDI playing
  • Added IPX networking
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » Fr 1. Mär 2019, 23:35

Sneak preview zur V0.7: Jetzt mit integriertem Editor, help-viewer, PNG support, etc...
edi1.PNG
edi1.PNG (158.72 KiB) 155 mal betrachtet

edi2.PNG
edi2.PNG (199.95 KiB) 155 mal betrachtet

edi3.PNG
edi3.PNG (174.33 KiB) 155 mal betrachtet

edi4.PNG
edi4.PNG (135.93 KiB) 155 mal betrachtet
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » So 3. Mär 2019, 14:52

Version 0.7 (the third installment)
  • Wrote a text editor for in-line script editing.
  • Added inline-help and logfile viewer.
  • Added frame rate limit and `GetFramerate()` and `SetFramerate()`
  • Added `Gc()` which can log to `JSLOG.TXT`
  • Made command line override for SBlaster autodetection.
  • Added font resizing.
  • Added color mask functionality from GRX.
  • Added NO_COLOR to predefined colors.
  • Hopefully fixed Makefile dependency tracking
  • Added PNG loading.
  • Added command line parameters to select screen mode.
  • Added PNG and BMP saving.
  • Added `List()` and `Stat()` for directory traversal.
  • Shortened key codes in `jsboot/func.js` and added `CharCode()`
  • DOjS now has a mascot.
  • Makefile now had ZIP target.
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Re: DOjS, eine JavaScript Engine for DOS

Beitragvon SuperIlu » Do 28. Mär 2019, 20:02

Version 0.8 (the fourth forecoming)
  • Tuned the compiler flags to pentium class CPUs
  • Added command line option to turn off SoundBlaster code
  • Added double buffering to video output to reduce the flickering
  • Added more examples
  • Added MemoryInfo()
  • Changed Print() to Println(), added Print() w/o NEWLINE.
  • Added Include() which loads a module into top level context.
  • Added Debug() and DEBUG to support conditional debug output.
  • Changed Require() to search modules in jsboot/ and the current directory.
  • File.ReadByte() now returns null at EOF.
  • Improved documentation.
  • Improved detection of missing SoundBlaster.
  • Added Processing/p5js compatibility layer.
  • Added some examples from the p5js example library.

Ein paar Videos gibts z.B. hier und hier.
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